Reviews
Hieronder staan nog meer reviews. Aanvullende reviews zijn bovendien te vinden op mijn LinkedIn.
Hieronder staan nog meer reviews. Aanvullende reviews zijn bovendien te vinden op mijn LinkedIn.
Mieke Boots, communicatieadviseur Westfriesgasthuis: "Hanneke staat voor creatieve en vernieuwende ideeën en het juiste gevoel voor PR. De coördinatie van een PR-event is in hele goede handen en er is oog voor de kleinste en laatste details."
Marinus Lobbezoo, managing partner MCCM Meeting Management in Harmelen: "We zeggen binnen ons bedrijf al heel lang tegen elkaar dat we te weinig aan PR voor onszelf doen, behalve natuurlijk uitstekend werk leveren voor onze opdrachtgevers en hopen dat mond-tot-mondreclame dan tot nieuwe opdrachten leidt (wat gelukkig ook regelmatig gebeurt). We zijn toen met Hanneke gaan praten. Dat leverde al snel een waslijst aan - voor ons vaak nieuwe - ideeën op, van hele kleine dingetjes die heel makkelijk in de dagelijkse routine zijn in te passen, tot meer omvangrijke trajecten die professionele ondersteuning behoeven. Een leuk voorbeeld is ons vijfjarig bestaan in juni 2011. Hanneke heeft ons daarvoor een aantal leuke ideeën aan de hand gedaan die we voor een deel zeker gaan uitwerken."
Kay Pierik, directeur Helderberg Shared Services: "Hanneke beschikt over een werkelijk onuitputtelijke bron van creatieve ideeën als het aankomt het bereiken van de doelgroep. Samen met een eigen mening die niet onder stoelen of banken wordt gestoken is dit dé aanvulling op ons team die we nodig hebben. We zien dan ook uit naar een langdurige samenwerking."
Peter Kooij, bestuurder Samen Blij & Aandacht voor Eenzaamheid: "Ik heb Hanneke leren kennen bij de oprichting van Samen Blij. Zij heeft voor mij enkele opdrachten met succes uitgevoerd. Ook bij het ontwerpen van de concepten heeft zij een aantal leuke, bruikbare ideeën aangedragen. Hanneke is zeer gedreven en heel enthousiast, kom er maar eens tussen, als ze aan het woord is. Ze is leergierig en ambitieus, een professional waar ik met veel plezier mee heb samengewerkt. Ik ben heel blij met Hanneke!"
Bibi Straver, accountmanager StudentServices: "StudentServices heeft in mei 2008 het Nationaal Studentenonderzoek verricht. Uit dit onderzoek kwamen verschillende zeer interessante resultaten naar voren, die ook zeker nieuwswaardig waren. In het verleden probeerden we zelf de publiciteit te halen door persberichten uit te sturen. Dit leidde iedere keer weer tot (vrijwel) niets, tot onze teleurstelling. Met de resultaten van dit onderzoek wilden we maximale exposure behalen en hebben daarom Hanneke ingeschakeld. Met haar enthousiasme en professionaliteit zijn we dit traject gezamenlijk ingegaan. Resultaat: naar aanleiding van het door Hanneke opgestelde persbericht, hebben we een overweldigende hoeveelheid publiciteit gegenereerd! De wijze waarop Hanneke ons persbericht onder de aandacht van de media heeft gebracht, is van onschatbare waarde. Binnen 10 minuten na verzending, was het bericht geplaatst door het ANP. Hierna volgde sites als nu.nl, telegraaf.nl en volkskrant.nl direct. Vervolgens is er aandacht aan het onderzoek besteed tijdens de NOS radiojournaals die onder andere op 3FM worden uitgezonden. De volgende dag hebben praktisch alle kranten items gewijd aan ons persbericht, op de Telegraaf was dit zelfs op de voorpagina. Ons doel is meer dan behaald!"
Irene van Gent, manager business development Lymic: "Werken met Hanneke is verfrissend en effectief. Zij ontwikkelt in korte tijd een goed creatief concept om meer publiciteit te genereren. Gegarandeerd met resultaat!"
Gjalt Houwer, eigenaar Dierenartspraktijk Houwer: "Hanneke heeft voor mijn praktijk een mooie website ontwikkeld, waardoor ik mijn praktijk een beter gezicht naar de clientele kan geven. Ook mijn 30-jarig jubileum heeft door Hanneke extra cachet gekregen door de nodige media-aandacht."
Rik Balder, directeur Boekuwzending.com: "In de ontwikkelingsfase van Boekuwzending.com kwam Hanneke met geweldige tips en tricks. Zowel voor de website als voor het lanceren van ons bedrijf heeft zij bijgedragen tot het huidige succes."
Freek Blekxtoon, directeur GroupAuto Nederland: "Creatief, veelzijdig, doelgericht, professioneel en heel prettig in de samenwerking! Dat zou ik als belangrijkste kernwoorden willen meegeven over Hanneke. Binnen onze organisatie heeft Hanneke op zeer succesvolle wijze de marketing en communicatie afdeling naar een hoger plan getild, wat zichtbaar vruchten afwerpt. Dat op een scherpe wijze, heel prettig in de omgang en pro-actief. Ik beveel haar van harte aan als je een professionele marketeer zoekt, die enerzijds acteert op het niveau van strategie en anderzijds dat kan vertalen naar een concreet plan, dat ze dan hands on waarmaakt en managet. Ze kan erg goed 'out of the box' denken, maar ook goed plannen en een team aansturen. Veelzijdig dus! Precies wat wij nodig hebben in onze complexe franchiseorganisatie met veel verschillende aspecten, eigenwijze ondernemers en hectische marktontwikkelingen."
Yvette Westra, marketing manager Concorde: "Ik had het genoegen om met Hanneke te werken in de aanloop naar, en de dag van het Concorde tolken en vertalers seminar. Dit evenement vond plaats op 28 september 2013 in de bibliotheek van Amsterdam. Gedurende het gehele traject was het een cadeautje om met Hanneke te werken! Professioneel, slagvaardig, doortastend en zeer creatief heeft ze ons symposium van begin tot eind geleid. Ze voerde de dag zelf fantastisch de regie over het evenement, zorgde ervoor dat iedereen binnen de organisatie ontspannen zijn/ haar rol kon vervullen, mede dankzij de uitgebreide en volledige briefings die zij schreef in het voortraject. Voor mij persoonlijk was het een absolute bonus dat Hanneke een geweldig gevoel voor humor heeft, wat maakte dat ze te allen tijde makkelijk benaderbaar is."
Anton Pluim, manager BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven: "Ik heb met Hanneke vaker samengewerkt en wat opvalt is haar enthousiasme en commitment. Ze speelt het klaar om in een drukke periode overzicht te houden en haar tijd te besteden aan de echt belangrijke zaken. Eindelijk iemand die ook nee kan en durft te zeggen. Als zij tegen je zegt dat het goedkomt dan is het ook echt geregeld!"
Suzanne Mancini, marketeer Effectory: "Samenwerken met Hanneke is heel inspirerend. Hanneke is proactief en gericht op resultaat. Ze bruist van de ideeën en dat werkte voor ons heel aanstekelijk! Wij hadden behoefte aan professioneel advies om een PR-beleid op te zetten. Samen met haar is dit uitstekend gelukt, PR staat nu structureel op onze agenda. We zien veel resultaat en het belangrijkste: we hebben ontdekt hoe leuk het PR-vak is!"
Hendrik-Jan Kaptein, hoofd projectteam Stop Winkelcriminaliteit Hoofdbedrijfschap Detailhandel: "Binnen het Hoofdbedrijfschap Detailhandel is een pilot gestart waarmee de activiteiten zoals die worden uitgevoerd beter zichtbaar moeten worden gemaakt bij de doelgroep; alle ondernemingen in de detailhandel. Uiteraard is het van groot belang dat de HBD medewerkers die lokaal actief zijn met deze activiteiten, weten hoe zij hier over moeten communiceren. In april 2009 is een eerste groep van deze medewerkers getraind door Hanneke in het omgaan met de lokale pers. Hanneke heeft zich goed ingeleefd in de werkzaamheden van de betrokken adviseurs en heeft op basis hiervan een zeer doelgerichte en praktische training gegeven. Door een goede combinatie van theorie en praktijk is veel geleerd. Vooral ook is de nodige drempelvrees weggenomen die er toch bij veel adviseurs is als het gaat om omgaan met de pers."
Arnold Terpstra, general manager Retail Reality: "Wij hebben Hanneke leren kennen als een enorm enthousiast en persoonlijk georiënteerde professional. Hanneke probeert zich maximaal in te leven in onze propositie en wil ons bedrijf echt leren kennen. Alle mogelijkheden worden gebruikt, zij laat niets aan het toeval over om het maximale resultaat te behalen."
Ed van de Bijl, directeur VastgoedPRO: "Landelijke Makelaars Vereniging LMV en Register van Vastgoed Taxateurs RVT zijn in 2008 gestart met een traject voor fusie tot één nieuwe organisatie in het vastgoed: VastgoedPRO. Hierbij is tevens de transformatie beoogd van brancheorganisatie naar beroepsorganisatie. Dit is een innovatietraject welk publicitair zeer gevoelig ligt, met name door de maatschappelijke en politieke belangen die hiermee gemoeid zijn. VastgoedPRO wordt de op één na grootste belangenbehartiger voor vastgoedprofessionals in Nederland. Bijzonder hieraan is dat dit een uniek project is, iets dergelijks heeft nog niet eerder plaatsgevonden. De grote gevestigde communicatiebureaus kunnen hierin niet de service bieden die noodzakelijk is, daar er teveel vanuit bestaande structuren, zo niet tunnelvisie, wordt gewerkt. Na een intensieve zoektocht en vele, vele interviews, is uiteindelijk Hanneke Bergsma geselecteerd als partner in deze. Gedurende een periode van ruim zes maanden is Hanneke bijna fulltime gevraagd om op strategisch niveau de juiste positionering te begeleiden én te managen. Zowel richting de politiek, de ministeries, richting consumenten organisaties, richting media (radio, TV, kranten) is een gebalanceerd plan uitgewerkt waarin de belangen optimaal werden bediend. Daarnaast is er een complete marketing- en communicatie mix gedefinieerd en een platform gecreëerd welke diende als instrument naar de circa 800 aangesloten ondernemers die lid zijn van beide verenigingen. Deze unieke exercitie vraagt veel. Op het gebied van visie, op het gebied van innovatie, op het gebied van flexibiliteit, op het gebied van samenwerking en overtuigingskracht. Maar bovenal op het vermogen om buiten de bewandelde paden te durven gaan en 'thinking out of the box' als tweede natuur te kunnen etaleren. Hanneke heeft hierin een zeer belangrijke rol gespeeld en ruimschoots voldaan aan de verwachtingen die gesteld werden. En deze lagen hoog, zeer hoog. Het kwalitatieve karakter van dienstverlening was een verademing, de inzet en betrokkenheid geweldig. Ik raad de samenwerking absoluut aan, naast hard werken hebben we ook pret gemaakt en gelachen, het gehele team heeft de samenwerking met haar als uitermate collegiaal ervaren. Hanneke Bergsma was uiteindelijk voor ons 'one of the guys'."